maandag 25 januari 2016

Daar ben ik weer (januari)

Vorige week geen gewicht op dit blog gezet. Ik werd er niet vrolijk van. De zaterdag van dat weekend veel suiker en vet gegeten waardoor ik me lichamelijk beroerd voelde erna. (niet meer doen dus!!!! makkelijker gezegd dan gedaan zoals je aan het eind van deze blog leest..) en ik moest ook nog eens ongesteld worden dus hield een hoop vocht vast. Dat was bij de consulent ook te zien. Kilo's erbij, vocht erbij. Wel vet eraf..huh??
Nou ja, het lichaam is een vreemd iets. 
Vandaag ga ik weer naar de consulent en ik dacht: laat ik ook maar weer eens mijn taille en buikomvang wegen. Ik verwacht dat deze wel iets meer is, omdat ik natuurlijk niet meer shake en nu meer inhoud in mijn maag en darmen heb. Laatste keer taille wegen was: 78, buik: 104,5.
Nou daar komt ie: 
Nu: taille 79
buik: 106
Gewicht: 81.1

Vergeleken met 12 januari dus 300 gram lichter. Cm iets meer, maar dat was te verwachten. Daartussen was ik dus iets aangekomen en is er nu af met ietsje meer. Gaat dus weer de goede kant op!

Ik heb nu een eetpatroon gevonden dat bij mij past. Een beetje volgens de voedselzandloper. In dat boek staat heel goed uitgelegd hoe bepaald soort voeding werkt in en op je lichaam en waarom het een wel gezond is en het ander niet.
Ik ontbijt nu vaak met havermout of kwark met 2 stukken fruit erin en wat zaden. Lunch: een salade, een omelet, of kastandjecrackers met houmous o.i.d. Tussendoor dadels, cashewnoten, walnoten en fruit en avondeten een flink kleinere portie aardappels, en soms geen aardappels. Veel groenten en klein stukje vlees.
Tot nu toe voel ik me hier vrij goed bij en het is goed vol te houden. Door te ontbijten met havermout (een flink bord) zit ik langer vol en ik krijg ook geen suikerpiek in de ochtend meer waardoor ik niet zo snel weer echt trek krijg. Maar nu gewoon als mijn maag leeg is.
O ja, en volgens de voedselzandloper is donkere chocolade (minimaal 70% chocolade) goed voor je! Inmiddels lust ik 85% en eet ik dus elke dat wel een lekker stuk chocolade. Niet teveel natuurlijk...

O en nog een o ja, gister heb ik teveel zoete dingen gegeten (niet zoveel als ik anders zou doen, maar toch...) en avondeten wat friet met een kaassouflé, dus dat zie ik vandaag ook in mijn gewicht terug. Gisterochtend was ik namelijk 80,3 kilo... Dus ik verwacht dat ik daar weer op kom als ik deze week weer goed en gezond eet :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten