dinsdag 5 januari 2016

Het nieuwe jaar

2016.
Het jaar waarin ik moet laten zien dat mijn gezondheid belangrijk genoeg is om er dingen voor te laten. Om vaker nee te zeggen tegen verleidingen. Om vaker te bewegen. Om mijn nieuw verworven gewicht vast te houden. 
Nou ja, bijna dan. De kerstkilo's waar ik op gerekend had, heb ik ook gekregen. Die moeten er weer af zodat ik onder de 80 weer ga wegen. Daarna vast houden. Het is best moeilijk. Ik weet hoe het moet, maar het volhouden kost moeite. Verleidingen zijn groot en ik zwicht nog steeds te vaak. Wel een stuk minder vaak dan voorheen, dat wel gelukkig. Langzaam maar zeker wordt ik daar steeds beter in. Ik had gehoopt dat het over zou zijn met die verleidingen maar dat is  ijdele hoop geweest. Ik moet er mee leren leven. 

Mijn gewicht: 81.3
Aangekomen: 1,9 kilo. 
Was iets meer, maar daar is al watbvan af. 

Doel: - 2
Deze ga ik er waarschijnlijk langzamer af krijgen dan voorheen want ik ga niet meer extreem weinig eten zoals met cambridge. Althans niet meer dan 1 dag achter elkaar. Ik doe af en toe een cambridge dag ( max 2 dagen in de week, heb nog een aantal zakjes over) en de rest van de dagen zo gezond mogelijk, maar wel genoeg, zodat mijn lichaam niet in spaarstand gaat. Dat is op dit moment de handigste manier om ze er af te krijgen, anders moet ik weer helemaal opnieuw op en afbouwen en dat zie ik niet zitten. En wat is nou 2 kilo, niks toch :-)
Ik ga ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten