dinsdag 28 juli 2015

Dag 1 weegdag

Nou vanochtend dus nog wat verstopt. Eerst maar eens gestart met het drinken van een glas lauw water. Dit schijnt te helpen. Het hielp wel iets, maar nog niet veel.

Nadat ik met mij zoon naar de huisarts ben geweest (bleken platte wratten te zijn die vanzelf weer weggaan) ben ik aan mijn eerste shake begonnen. Ik heb er willekeurig één uit de mand gepakt waarin in mijn voorraad gestald heb. Vanille! 250 ml water en het poeder in de tupperware shaker en na wat shaken een gelukkig erg lekkere shake.
3 tupperware flessen gevuld met koud water (2 van 1 liter en 1 van 750 ml) want bij dit dieet moet ik elke dag 2,5 tot 3 liter water drinken. Nu hou ik gelukkig van water, dus dat moet geen probleem zijn. Deze drie flessen moeten leeg zijn aan het einde van de dag. Lekker duidelijk dus. Het enige wat ik vandaag (en de komende tijd) mag eten, zijn 3 zakjes Cambridge maaltijden. Ook lekker duidelijk dus. Ik hoef nergens meer over na te denken: zou ik dit mogen eten: NEE. Misschien een klein stukje van dit: NEE. Even proeven? NEE. Nou dat moet lukken toch.
In de loop van de middag kreeg ik trek. (ik was aan het schilderen bij vrienden dus lekker bezig) Het bleek al 14.00 uur te zijn dus ik had best een tijd gedaan met mijn eerste shake. Ondertussen had ik al bijna 1.5 liter water op. Dat hielp mijn darmen goed vooruit! De tweede grabbel werd aardbeien.
Bij de eerste slok merkte ik al dat hij een beetje lauw was. En ik weet niet of het daardoor kwam, maar ik vond hem niet zo heel lekker. Ik werd er op het eind zelfs een beetje misselijk van. Maar doorzetten, want dit is nu eenmaal mijn eten voor de lunch. De misselijkheid ging snel weg terwijl ik weer verder aan het schilderen was. Tegen een uurtje of 17.00 begon mijn maag te rommelen. Eerst het eten voor de kinderen gemaakt: de airfryer patatjes roken heerlijk! Daarna mijn laatste maaltijd van de dag: deze keer bewust gekozen voor de pap. Lekker iets warms. De smaak is appel-kaneel. Maar na één hap was het meer: KANEEL. Wow dat was overduidelijk. Gelukkig hou ik van kaneel dus hier heb ik van genoten. Het is wel wat slappe pap, maar oke. Ik heb bewust een klein lepeltje gepakt zodat ik er lang van kon genieten.

Nu, twee uur later zit ik dit blog te schrijven. Ik zal vast weer trek krijgen, maar dan ga ik gewoon lekker op tijd naar bed. Dat hielp ook altijd bij de andere diëten.

Dit blog sluit ik af met mijn startgetallen.

Gewicht: 103.6 kg
Taille omvang: 97 cm
Buikomvang; 126 cm
Billen: 129 cm
Bovenbenen: 73 cm
Armen: 36 cm

Vetpercentage: 44,9 %
Metabolic age: 49 years

Geen opmerkingen:

Een reactie posten