woensdag 29 juli 2015

Dag 2

Hmmmm lekker, chocoladesmaak won de loting. Deze smaakt prima, wat ik al hoopte want ik ben gek op chocolade. Ik denk ook dat minstens 25% van mijn overgewicht door chocolade komt. 

Vannacht ben ik veel wakker geweest, maar daar heb ik wel vaker last van, dus dat hoeft niet perse aan het dieet te liggen. Geudurende de nacht ook last van hoofdpijn en bij het opstaan ( rond 9 uur) nog steeds wat hoofdpijn. Van hoofdpijn heb ik ook wel vaker last, maar dan meestal in de avond. Het is wel een bekend symptoom van de eerste weken van Cambrige dus zou er mee te maken kunnen hebben. 
Over symptomen gesproken, mijn consulent heeft me the worst case scenario voorgeschoteld zodat ik weet wat zou kunnen gebeuren, maar niet hoeft te gebeuren en dat als ik me daarop voorbereid, alles wat wel gebeurd, alleen maar meevalt. Het is natuurlijk niet niks waar mijn lichaam mee te maken gaat krijgen. Mijn lichaam in zijn huidige vorm heeft eigenlijk, volgens een berekening van mijn consulent iets van 2860 calorien nodig per dag. Nou dat at ik makkelijk en vaak wel meer, vandaar het overgewicht. Hoe lichter ik zal wegen hoe minder mijn lichaam nodig heeft. Maar nu dus bijna 3000 en ik geef mezelf er maar 500. Daar raakt je lichaam eerst van in de war. Vandaar dus hoofdpijn, verstopping, slechte adem als ik in ketose raak. Merk je het: waarschuw me, want ik heb mintstrips daarvoor gehad en je schijnt het zelf niet te ruiken. Ketose is overigens de staat waarin je lchaam verkeerd als hij op vetverbranding over gaat. Er komen dan veel afvalstoffen vrij en zoals mijn consulent zei: ook opgeslagen emotie, vaak negatieve. Daar komen we bij de volgende bijwerking: humeurigheid ( be ware!)  vanwege het vrijkomen van de negatieve stoffen en emoties dus. Vandaar ook het vele water drinken om al de afvalstoffen af te kunnen voeren en mij nieren schoon te houden. Mensen die al last hebben gehad van galstenen, zouden deze ook kunnen krijgen door het dieet. Ik heb ze nog nooit gehad en hoop dat dat zo blijft. 
Nog een bijwerking die niet vaak, maar wel voorkomt: haaruitval. Niet tot het kale toe, maar de haardos kan flink uitdunnen, wat na het dieet vanzelf weer terug groeit. 
Ook zou het kunnen dat ik op een gegeven moment ingevallen wangen krijg of te veel afval volgens mijn omgeving. Nou ik moet er 25 kwijt, dus dit zal wel even duren. Maar negatieve reacties van de omgeving is dus niet uitgesloten. Ingevallen wangen komt vaak omdat je net even onder je streefgewicht gaat zitten voordat je over gaat op weer leren eten, want het is normaal dat je na dit dieet weer een paar kilo aankomt als je lichaam weer gewoon eten gaat krijgen. Dit moeten er maar een paar zijn anders doe je de opbouwfase niet goed. Maar met die paar zie je er wel weer wat gezonder uit schijnt. We gaan het meemaken. 
Volgens mij heb ik alle bijwerkingen nu gehad. Mocht ik er op nog meer komen, dan schrijf ik dat later. 
Oja, wat ook kan is dat ik straks tevel vel over heb. Nu zijn mijn kilos redelijk goed verspreid over mijn lichaam dus hoop ik niet al te veel loshangend vel te krijgen, maar mocht ik echt snel afvallen, dan kan dat natuurlijk wel. 

Sporten om het strakker te houden kan wel, maar ik mag niet zo hard sporten dat ik er spierpijn van krijg. De voeding is namelijk zo afgesteld dat ik precies genoeg voedingstoffen binnen krijg om gezond te dag door te komen. Niet meer en niet minder. Als je spierpijn hebt, betekent dit spierscheurtjes die voedingstoffen gebruiken om te herstellen. En deze voedingsstoffen heb ik niet extra gehad, dus zou ten koste gaan van mijn dagtotaal. Wel bewegen, maar niet te gek. Nou daar kan ik wel mee leven. Na de vakantie start ik karate weer op. En nu in de vakantie wandel ik ( als het eindelijk weer droog wordt buiten) en probeer ik af en toe een stukje te rennen. Ik heb al gemerkt dat als ik 3 kilometer ren dat ik dan geen spierpijn heb, dus daar hou ik het voorlopig bij. 

O mocht je rare spelling tegen komen, ik typ dit op mijn ipad en maak dan meer fouten dan op de pc. Wat ik zie verbeter ik gelijk, maar ik kan dus wel eens wat missen. Ik heb besloten dat ik toch wat meer mensen in mijn omgeving uit ga nodigen om mee te lezen zodat ze weten wat me bezighoud en mij, tegen de tijd dat dat nodig is kunen steunen en men het begrijpt als ik nee zeg tegen etentjes, of koekjes bij de thee. Bij voorkeur dus niet aanbieden meer :-) 
In principe staat deze blog openbaar omdat niet iedereen in mijn omgeving een google+ account heeft, maar zou wel handig zijn want dan kan ik het alleen delen met hun, jullie dus, als je dit leest. 
Maar aan de andere kant denk ik toch niet dat vreemde mensen mijn blog zouden willen lezen en zo ja, ach, ik heb niets te verbergen. 

O ja, ik vertelde eerder al over het wel of niet accepteren van het overgewicht. Ik hebbme voorgenomen dat dit het laatste dieet is wat ik ga doen. Als het niet lukt om de kilos die er hopelijk af gaan, eraf te houden moet ik het van mezelf gaan accepteren. Dan maar te zwaar, nobody is perfect, want ik wil niet de rest van mij leven aan het jojo-en zijn. Dus laatste poging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten