vrijdag 31 juli 2015

Dag 4

Nog een bijwerking waar ik nog niets over gezegd had, maar ik me wel herinnerde van het intakegesprek: je kan het erg koud gaan krijgen. Waar anderen denken: best lekker weer, zou ik het koud kunnen hebben. Gister had ik zo'n momentje. Het duurde niet lang en het was niet heel heftig.
Kan toeval zijn, maar als dat de bijwerking was, dan is daar prima mee te leven., lekker in mijn slobbertrui lopen de hele dag, ik heb toch nog vakantie. (excuses alvast voor degene die gewoon weer aan het werk zijn, ik gun jullie ook allemaal 6 weken!)

Ik merk wel dat ik weer meer kijk naar dingen die gaan over eten. Dan denk ik, o dat is lekker, de dagen hiervoor dacht ik: dat heb ik voorlopig niet meer nodig.
En een klein stemmetje (het stemmetje dat gewoon suiker wil eten!) zegt, waarom doe je dit, waarom geniet je niet gewoon van lekker eten, net als de rest?
Dan moet ik weer even streng zijn: nou, omdat als je geniet, je elke keer zwaarder wordt. En dan geniet je niet meer van je spiegelbeeld, of het feit dat je je kleding niet meer past, of het feit dat je sneller buiten adem raakt dan normaal. Genoeg redenen dus om het genieten van eten voorlopig uit te stellen. Ik hou me gewoon voor dat ik ga genieten van het eten dat ik mag nemen in de tussenweek: 100 gram wit vlees (gelukkig ben ik gek op kipfilet) en 300 gram groenten. Weet nog niet welke ik ga nemen, maar mag dit 7 dagen doen (na 3 weken alleen vloeibaar) dus zal van alles proberen, sla, sperziebonen, broccoli, bloemkool. Wel nog even checken in het boekje tegen die tijd of dit toegestane groenten zijn, want er mogen niet teveel koolhydraten in zitten.

Maar eerst nog even 2,5 week volhouden voordat het zover is. Het stemmetje is nu goed te weerstaan met streng zijn tegen mezelf, of nog beter: afleiding zoeken. Zodra ik lekker bezig ben, maal ik niet om eten en er is genoeg te doen met een huis dat vol staat met verzamelde dingen (heb al heeeel veel weggegooid en weggedaan, maar heb nog steeds werk te doen). En we zijn de benedenverdieping aan het verbouwen dus daar ligt ook nog werk. En ik vind het ook lekker om af en toe even een paar uurtjes naar school te gaan om daar op te ruimen en wat voor te bereiden voor aankomend schooljaar.
Dan heb ik nog een stemmetje: is het wel zo gezond wat ik nu doe? Een reële vraag, wat meerdere mensen in mijn omgeving zich ook afvragen. Tot nu toe is mijn conclusie: wat ik hiervoor deed, was in ieder geval niet gezond. Je wilt niet weten hoeveel suiker en bewerkte voedingsmiddelen ik naar binnen werkte toen ik niet op mijn lijn lette. Het suikermonster was zo sterk dat ik op een gegeven moment niet meer verzadigd raakte van een flinke avondmaaltijd en een pak koekjes als toetje erna. Dat lijkt me ook niet gezond.
Om er zeker van te zijn dat ik wel echt gezond blijf, heb ik een vriendin gevraagd mijn bloed te prikken en te controleren in de loop van dit dieet. Afhankelijk van deze uitslagen kan ik zeggen of ik écht gezond blijf. Ze heeft me al eerder geprikt (toen ik niet aan de lijn was en een keer toen ik aan de atkins was) en toen was alles prima, dus er is een nul-waarde.

Voor de rest voel ik me, afgezien van wat moe, maar dat ben ik al zolang ik me kan herinneren vanaf mijn tienerjaren, goed. Het verbaast me hoe lang mijn lichaam kan doen met een drankje waar maar 1/3 van de 500 calorieën in zit.
Dus we gaan weer vrolijk verder. Ja vrolijk, want volgens mij heb ik nog niet zo last van humeurigheid (althans, niet meer dan normaal haha)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten