dinsdag 10 november 2015

Dag 106 weegdag

De eerste tussenweek die een aanloop moest zijn naar mijn eerste afbouw week was er een met veel moeilijkheden en foute keuzes. Ik ging vorige week bij de consulent weg met de gedachte dat ik, door de tussenweek in te gaan, geen behoefte zou hebben meer aan extra snoepen. Maar het begon al bij het avondeten: even een aardappeltje van de kids nemen. En nog een... Dag erna weer... En op één dag heb ik zelfs bijna een hele zak witte pepernoten leeggegeten! Deze smaakten heerlijk, maar bij elke hap dacht ik: 'dit moet ik niet doen!', maar deed het toch.. Daarna nog een koekje en wat hapjes die ik voor anderen klaargezet had op de tupperware party. Pfff. Het lukte me zondagochtend pas weer om de knop om te zetten: dit eetgedrag wil ik niet! Dit is de oorzaak van het vele aankomen het afgelopen jaar (en de jaren ervoor). Hier heb ik niet zo hard voor gewerkt. Dus zondag weer hup aan het programma en aan de extra beweging in de hoop het teveel aan calorieën weer een beetje te verbranden. Maandagochtend gewogen (op dinsdag meet en weeg ik altijd voor dit blog). Thuis was ik toch nog 400 gram afgevallen. Dat had ik niet verwacht, maar goed. Bij mijn consulent was ik 1.8 kilo afgevallen. Huh??? Ik zei gelijk 'dat kan niet'. Dus nog een keer op de weegschaal. Toch 1.8 eraf. Nou ja, kan natuurlijk dat ik nu lichter kleding aan had dan vorige week ofzo, maar apart is het wel. Maar in ieder geval eraf, dus het vakje werd weer groen. Ik heb nu een hele lijst met groene vakjes, en één rood vakje van vorige week, dat stoorde me wel, maar daar is nu toch niets meer aan te doen.

De resultaten van vandaag waar ik al met al toch zeer tevreden over ben:

Taille:   79,5 ( was op dag 1 van cambridge: 97)
Benen:  63  ( was op dag 1 van cambridge: 73)
Buik:    107,5  (was op dag 1 van cambridge: 126)
Billen:     112,5 (was op dag 1 van cambridge: 129)
Armen:   30,5   (was op dag 1 van cambridge: 36)
Gewicht:   81,5 was op dag 1 van cambridge: 103.6)
Deze week afgevallen:   0.7 kilo!
Totaal afgevallen:  22,1 kilo

Tussenstand verloren centimeters:
Taille: -17,5
Benen:-10
Buik:-18,5
Billen: -15,5
Armen: -5,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten