vrijdag 27 november 2015

hmm

Na een goede week qua afvallen (1.4) zou je toch denken dat ik weer extra gemotiveerd zou raken. Maar helaas. Ik heb zeker twee dagen van deze week (tot nu toe) echt veels te veel gegeten, waarom een flinke hoeveelheid witte pepernoten. Jammie, maar daar had ik even mee moeten wachten. Ik had namelijk met mezelf afgesproken dat ik op sinterklaas (we vieren het 4 december met gezelligheid, lekkers en geen cadeautjes) me lekker mocht laten gaan. Pepernoten, chocolade, waar ik maar trek in had. Maar ik kon het toch niet weerstaan.
Het begon met een eierkoek op mijn werk. Een van de kleuters mijn groep heeft heel lief zijn zelfgemaakte eierkoek piet aan mij gedoneerd. Ik heb hem een tijdje genegeerd (de eierkoek), maar toen toch opgegeten... Daarna kwam het suikermonster weer gelijk naar boven en kwamen de pepernoten ook maar... want ik had toch al gesnoept. Ik weet dat die redenering totaal onlogisch is, maar toch neemt dat me soms over.  Weer herstellen daarvan is best lastig. Nu ben ik alweer twee dagen goed bezig, maar door de slechte dagen ervoor was in in ieder geval nog niets afgevallen. Ik hoef niet perse nog veel af te vallen, maar in dit stadium van het dieet zou het nog wel moeten (als ik me er tenminste aan houd).
Ik hoop dat het nu lukt om me dit weekend me in te houden zodat ik op het weegmoment in ieder geval niet aangekomen ben, want ik wil hoe dan ook starten met de afbouw weken. Of ik nou wel of niet ben aangekomen. Ik wil mijn lichaam zo snel mogelijk weer laten wennen aan gewoon op meerdere momenten (gezond) eten, zodat ik niet van elk koekje of taartje op een verjaardag o.i.d. gelijk mijn lichaam ontregel.
Het af en opbouw programma duurt 6 weken, dus daar zit ik sowieso aan. Na de kerst zou ik dan klaar zijn. En dan kan ik ook gaan beginnen met het uittesten van allerlei nieuwe recepten die ik aan het verzamelen ben om mijn eetpatroon zo gevarieerd, lekker en gezond mogelijk te maken! Daar heb ik echt zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten