maandag 16 november 2015

Week 1 afbouw deel 2

Ik ga toch maar weer wat vaker bloggen. Het helpt me om mijn gedachten op 'papier' te schrijven. Ik voel me nog steeds niet fit. Gelukkig kan ik deze ochtend nog even thuis blijven. Wel moet ik vanmiddag werken en vanavond en morgenavond heb ik lange avonden op school i.v.m. de oudergesprekken. Hoop dat dat een beetje gaat. Het afzeggen is ook geen optie, want het verplaatsten ervan is en heel gedoe. Ik ga het gewoon proberen en dan heb ik het maar achter de rug. En ik ben niet alleen. Mijn collega is er ook, dan laat ik haar gewoon veel het woord doen :-)

Gister heb ik me goed aan het programma gehouden en dat ben ik vandaag ook van plan. Maar dat zal niet genoeg zijn om de weegschaal weer terug te brengen op het gewicht dat ik vorige week was. Om 11.40 ga ik naar mijn consulent om maar even te overleggen hoe ik nu verder moet. Ik denk nog een week alleen producten om hetgeen ik aangekomen ben weer kwijt te raken en dan in ketose met goede moed opnieuw de afbouw in. Wel balen, want financieel ben ik er wel aan toe om producten te minderen. Hakt er wel in. Nu kost 'gewoon' gezond eten ook een hoop geld hoor, dus zal het dan toch wel ergens anders aan kwijt zin als ik stop met de producten, maar is toch een bedrag in één keer.

Zodra ik weer beter ben ga ik ook weer hardlopen. Vorige week zondag was ik weer begonnen met een hardlooples. Gewoon bij les 1 begonnen, steeds een klein stukje rennen. Ik had er weer helemaal zin in. Maar helaas werd ik ziek dus is het daarbij gebleven. Hardlopen vind ik lekker voor mijn conditie en mijn spieropbouw. In het begin zou ik door het hardlopen nog ietsje extra af kunnen vallen doordat ik meer calorieën verbrand, maar zodra ik mijn spieren weer op ga bouwen zal dat stabiel worden denk ik. Spieren zijn zwaarder dan vet.

Ik denk ook dat ik me nu toch tussendoor vaker ga wegen. Eerst deed ik dat bewust niet zodat ik blij verrast kon zijn na een week (en niet tussendoor gedemotiveerd kon raken met tegenvallend resultaat), maar nu, de afgelopen twee weken, heb ik me extra gewogen op zondag en beide keren aangekomen. Dat motiveerde me toch weer om me weer aan het programma te houden. Dus denk dat ik nu om de dag ga wegen om te kijken hoe het gaat en mezelf scherp te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten