zaterdag 19 september 2015

Dag 54

Ik moet even wat opbiechten. Eerst zou ik het niet bloggen, maar vandaag besefte ik, dat als ik wil dat dit blog een eerlijke weergave moet zijn van mijn afvalrace, ik ook echt eerlijk moet zijn. Vorige week zaterdag heb ik namelijk gezondigd. En best veel ook. Ik was de vieze smaak in mijn mond van mijn getrokken kies zo ontzettend zat dat ik me niet in heb kunnen houden. Ik voelde me niet echt lekker, maar ben wel naar de voetbalvereniging gegaan voor het vrijwilligerswerk wat ik wel eens doe. Deze keer was het in de keuken staan bij de frituur. Normaal heb ik hier geen moeite mee en hoef ik echt niet te snoepen, maar de combinatie van niet lekker voelen en de vieze smaak heeft me doen zwichten. Ik begon met een paar patatjes die over waren. Dat voelde al iets beter, maar duurde maar kort. Later nog een halve gehaktbal (de ene helft was te hard dus kon hem niet meer verkopen). Hmm deze smaak bleef langer hangen, maar helaas niet lang genoeg. Toen nog een tosti geprobeerd... lees: ik kon me gewoon niet meer inhouden. Lekker maar helaas niet het gewenste effect. Als laatste heb ik een slok cola geprobeerd van mijn kids. Dat werkte!! Dus uiteindelijk heb ik ook nog anderhalf blikje cola op gehad.
Heel slecht, ik weet het, maar op dat moment voelde ik me weer even beter. De volgende dag gelijk weer braaf gedaan en ik was die week toch nog afgevallen! Of zou het juist komen doordat ik extra gegeten had? Ik zat namelijk weer een beetje verstopt en na mijn 'vreet-dag' raakte alles weer los.

Daarna ging het weer even goed, maar begon toch weer verstopt te raken. Tot op het punt dat ik net dacht: nu ga ik een chocoladereep halen en helemaal opeten, dat werkt altijd! Verstopt zitten is namelijk heel vervelend. Maar omdat het al een tijd geleden was dat ik een laxeer-tabletje nam heb ik dat eerst maar geprobeerd (gisteravond voor ik ging slapen). Dat heeft gelukkig gewerkt! (wel bijna te laat, want was in gedachten al onderweg naar de winkel). Nu kon ik geen goede reden meer bedenken om die Tony- reep te halen, dus heb het maar niet gedaan.
Dus tussenstand: 1 x gepland gezondigd. 1x ongepland.

Nu maar lekker aan een verlate maaltijd: spruitjesschotel met kip en prei. Hoop dat het lekker is :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten