woensdag 21 oktober 2015

Dag 86

Nog 14 dagen en dan zit ik op de 100 dagen!
Ik zou nog 5 kilo ongeveer af willen vallen. In 14 dagen is dit iets te optimistisch. Maar als ik denk aan de cyclus van Cambridge: 3 weken alleen producten en dan één eetweek, denk ik dat dat wel te doen moet zijn! Dus nog 1 cyclus en dan zouden die 5 ook eraf kunnen zijn als ik gemiddeld 1.3 per week af val. Wordt krap, maar goed het is ook geen vaststaand gegeven. Vind het gewoon fijn om iets af te tellen te hebben en een soort eindstreep te hebben, ook al veranderd die steeds in mijn hoofd.
Daarna af- en opbouwen. Ik dacht eraan die fases langer te doen dan de 6 weken die er voor staan omdat ik verwacht dat ik er juist moeite mee ga hebben als ik weer wat meer mag eten. Ik merk namelijk dat ik op die ene dag dat ik lekkers mag eten van mezelf, ik gelijk weer te ver ga met eten zodat ik me misselijk voel en de dag erna erg moe..... Maar dat komt omdat ik dan de verkeerde keuzes maak. Ik vind dat ik dan zoetigheid verdiend heb, maar eigenlijk doe ik mezelf er geen plezier mee. Stom hé dat ik dan toch die keuzes maak. Maar ik moet wel zeggen dat ik er steeds minder positieve dingen van ervaar, van lekker eten waar ik zin in heb. Ik had zelfs geen zin meer om mijn Tony's Chocolonely's reep helemaal op te eten gister. (heb mijn dochter flink wat stukken gevoerd) Nou dat zegt toch wel wat. Aan de ene kant denk ik dus; ik eet nog steeds ongezond als ik mezelf geen grenzen stel, maar aan de andere kant denk ik dan: ik begin de ongezonde dingen sneller zat te zijn, dus dat is vooruitgang! Pfffff blijft lastig.

Maar die af- en opbouw......, mijn consulent denkt dat de zes weken die er voor staat voldoende is en dat ik de fases niet langer hoef te doen. Hij zegt dat mensen juist bang zijn voor die fases om weer aan te komen, maar dat de praktijk uitwijst dat het eigenlijk vrij gemakkelijk gaat. Nou ik ben benieuwd, ik ga gewoon kijken hoe mijn lichaam en hoofd er op reageert. Als ik het gevoel heb dat het te snel gaat kan ik altijd nog een fase langer uitsmeren. De broer van een vriendin die iets van 78 kilo is afgevallen met Cambridge doet elke week van de af- en opbouw 3x. Dus dan totaal 18 weken... Dat vind ik voor mezelf te veel. Zou fijn zijn als ik voor de kerst klaar ben met Cambridge.

Op mijn weegschaal ben ik 20 kilo afgevallen, bij mijn consulent nog niet. Dat moet volgende week wel zo zijn, dus dan ga ik weer op de foto. (elke 10 kilo eraf is een foto) Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet naast mijn beginfoto. Ik zal kijken of ik de foto's dan ook hier kan posten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten